Automatisera Mera släpper Sveriges första Amazon-Fortnox integration

Den 28 oktober slog Amazon upp dörrarna för deras marknadsplats här i Sverige – oerhört spännande tycker vi! Vad passar då bättre än en integration som automatiserar bokföringen av försäljningen i Amazon butiken? Ingenting säger vi!

Vi har nyligen publicerat landets första Amazon – Fortnox integration, vilket vi är mycket glada över. Efter att ha talat med ett x antal redovisningsekonomer förstod vi att hanteringen av bokföringen av Amazon försäljningen tar alldeles för mycket tid, tankekraft och energi. Eftersom att vi är riktiga automatiseringsfantaster tog vi oss ann utmaningen att möjliggöra full automatisering av den löpande bokföringen för Amazon butiken.

Det tog en hel del blod, svett och tårar men vi är äntligen i mål! Automatisera Mera erbjuder numera en kraftfull koppling som uppdaterar i realtid den försäljning som sker via Amazon Marknadsplats samt återrapporterar inbetalningar och Amazons transaktionsavgifter.

Precis som med majoriteten av de andra integrationerna vi erbjuder ger Amazon integrationen stor flexibilitet kring valen av bokföringskonton, huruvida kundfaktura eller order ska skapas i Fortnox samt om fakturan ska bokföras eller inte.

Detta är Amazon integrationen i korta drag:

  • Den skapar kunder

  • Den skapar order eller kundfaktura

  • Den redovisar utbetalningar från Amazon och betalmarkerar kundfakturor

  • Den redovisar för Amazons transaktionsavgifter

  • Den stödjer multipla valutor

  • Den stödjer komplex momslogik

  • Den stödjer multipla fraktkonton

  • Den stödjer alla Amazon Marknadsplatser i EU och i Nordamerika

  • Den är konfigurationsvänlig för det större bolaget med försäljning i internationella marknader

 

För dig som företagare lönar sig denna integration på så vis att du inte behöver betala en redovisningsekonom för flera timmars arbete som krävs för att förstå, organisera och bokföra Amazon transaktionerna.

För dig som redovisningsekonom är denna integration optimal för att undvika gråa hår och alldeles för många kaffekoppar. Vi vet hur oerhört förvirrande och tidskrävande det är att sätta sig in i och strukturera bokföringen av all försäljning i Amazon butiken.

Månadskostnaden för Amazon integrationen är aningen högre än priserna för våra andra integrationer. Orsaken till det är att denna integration är oerhört robust och utvecklingen av den har tagit mer tid och resurser än någon annan integration vi någonsin har byggt. Integrationen är dessutom en två-i-en integration på så vis att den både skapar kundfakturor eller ordrar och sköter avstämningen av Amazon avgifter och utbetalningar.

 

Om du har några frågor om denna integration är du mer än välkommen att höra av dig till oss så kommer en av våra integrationsspecialister att återkomma till dig och besvara alla frågor du kan tänkas ha.

 


 

Share:

Liknande blogginlägg

Total Cost of Ownership (TCO) vid inköp

Att förstå TCO (total ägandekostnad) är A och O som …

Vad är E-commerce Automatisering?

E-handlare utför hundratals, om inte tusentals, små, repetitiva arbetsuppgifter varje …

Inga kommentarer

Lämna en kommentar