Välkommen till din Klarna Fortnox Integration

För att ansluta ditt konto, följ vänligen nedan steg:

1. Klistra in din Fortnox API nyckel i rutan nedan.

2. Om du har Klarna Checkout Version3 kommer vi att hämta dina avräkningsnotor från Klarnas servrar. Om du har Version2 kommer Klarna skicka dina avräkningsnotor till Automatisera Mera servrar.
Version anger du lite längre ner. Om du är osäker på vilken Checkout Version ni använder kan du kontakta Klarna Butikssupport för info.

3. Vid Version2 kommer du få ett mejl skickat till dig med instruktioner efter du klickat på Skicka, detta mejl ska vidarebefodras till Klarna på merchant@klarna.com.

4. Vid Version3 behöver du kontakta merchant@klarna.com och meddela att ni önskar ha era avräkningsnotor skickade till ert MFT konto på Klarnas servrar från önskat datum. Klarna kommer smsa dig kontouppgifterna som du sedan klistrar in nedan fält.

5. Efter att Klarna bekräftat filöverföringen och avräkningsnotorna är korrekt formaterade så är
sammankopplingen klar! Automatisera Mera kommer först skicka en testfaktura till Fortnox kontot, scrolla längre ner på sidan för mer info.

Inställningar

Fortnox API Kod

 

Ange vilket konto inkommande betalningar ska bokas på

 

Ange vilket konto betalleverantörens factoringavgift ska bokas på

 

Checkout version

Testa kopplingen först 

När filöverföringen med Klarna är korrekt och färdig (brukar ta cirka 1 vecka) kommer en test att skickas till ditt Fortnox konto samt ett email skickas till din angivna e-post med detaljer. Om något inte stämmer med testfakturan kan du klicka på Inte OK och kontakta oss på info@automatiseramera.se för support.

Du kan även klicka på Skicka Test igen, om det är bara någon enkel justering i Fortnox som behövs.

När fakturan är grön och allt ser ok ut, så bekräftar du genom att klicka på OK knappen. Därigenom aktiveras kopplingen och den löpande bokföringen sker helt automatiskt framöver.

Vill du felanmäla något?