Möjlighet finns att köpa till dedikerad Onboarding/installations tjänst till ett fast pris av 1200:- ex moms per integration.
för den som vill slippa det tekniska.
Engångsavgift på 900:- ex moms för licens av programvaran debiteras per koppling.
Shopify erbjuder en egen checkout/betalväxel där man kan kombinera flertal checkoutlösningar såsom Klarna och Stripe. Shopify aggregerar utbetalningarna och betalar ut till säljaren under löpande intervall.
Detta är en smidig integration som automatiserar avstämningen av utbetalningar från Shopify Payments. Shopify payment integrationen inhämtar utbetalningsinformationen och betalmarkerar ordrarna i ekonomiprogrammet, samtidigt som den även redovisar för Shopifys transaktionsavgifter.
Flöde för Fortnox
-Fakturainbetalningen i ekonomprogrammet bokförs på valfritt balanskonto, t.ex 1528 för varje betald order.
-Shopify avgifter redovisas i fakturainbetalningen för varje individuell order tillsammans med omvänd fiktiv moms på Shopify's avgifter.
-Ett verifikat i valfri verifikationsserie skapas sedan som lyfter klumpsumman från 1528 Kredit till valfritt utbetalningskonto (exempelvis 1930) Debet vid bankinbetalningen. Detta håller 1930 företagskonto städat och enkel att stämma av, samtidigt som det ger god spårbarhet för vaje order i avstämning/mellankontot 1528.
Flöde för Visma
-Fakturainbetalningen i ekonomprogrammet bokförs på valfritt balanskonto, t.ex 1528 för varje betald order.
-Ett verifikat i valfri verifikationsserie skapas sedan som lyfter klumpsumman från 1528 Kredit till valfritt utbetalningskonto (exempelvis 1930) Debet vid bankinbetalningen. Detta håller 1930 företagskonto städat och enkel att stämma av, samtidigt som det ger god spårbarhet för vaje order i avstämning/mellankontot 1528.
-Shopify avgifter redovisas i samlingsverifikatet för bankutbetalningen där total avgiftsbelopp tillsammans med omvänd fiktiv moms på Shopify's avgifter konteras.
Installera pluginet en gång, färdigställ konfigurationen genom att göra dina inställningar och sedan kommer den generella löpande bokföringen och avstämningen skötas av kopplingen framöver. Väldigt lite manuell handpåläggning krävs för den löpande bokföringen, utan endast en allmän, regelbunden avstämning och hantering av eventuella avvikelser.
*Det är viktigt att notera att integrationer är molnbaserade tjänster som streamar data från en datakälla till en annan. Avvikelser kan förekomma och integrationen är inte ett är inte ett substitut för redovisningspersonal, utan snarare ett verktyg som underlättar och avlastar den manuella löpande bokföringen.
Fortnox erbjuder en molnbaserad plattform så att småföretagare och redovisningsföretag kan hantera sin ekonomi och administration effektivt. Det ger också kunder tillgång till finansiella tjänster och företagsförsäkringar. Plattformen är marknadsledande i Sverige och aktien är noterad på NGM Nordic MTF. Fortnox grundades 2001 och har sitt huvudkontor i Växjö.
Vi är ett IT-företag som tillverkar applikationer, bots, scripts, integrationer och skräddarsydda lösningar som hjälper arbetsplatser att frigöra resurser och tid. Som integrations proffs kan vi erbjuda både färdiga och kundspecifika integrationer som bidrar till effektivare och värdeskapande arbetsprocesser. Välkommen att kontakta oss för en förutsättningslös dialog så kan vi kika på vad vi kan snickra ihop, för att hjälpa just er bolag och personal.
- Delägare och ordförande för Andy Okay AB
"Vi har vår Shopify Store currency i USD istället för SEK då vi främst riktar oss till den Amerikanska marknaden. Andra integrationer kunde inte hantera en lösning för oss, men Automatiseramera kunde koppla ihop alla våra betalningar från både Paypal och Shopify payments samt våra ordrar från Shopify i Fortnox så vi fick en helhetslösning. Vi hade även obetalda fakturor som låg kvar från ett annat integrationssystem som vi bytte från då deras system inte alls fungerade för oss och vi inte fick den hjälpen vi behövde. Jag pratade med Automatiserameras kundservice, som är utöver det vanliga och som verkligen bryr sig om sina kunder, de satte sig in de problem som var unika för oss och de hittade lösningar för alla våra bokföringsproblem. Plattformen som Automatisera har är extremt användarvänligt till skillnad från de andra vi har provat och supporten är extremt bra. Det var väldigt lätt och smidigt att komma igång om man vill göra förarbetet själv, vi valde dock att välja till uppstarttjänsten för alla integrationer så allt blir rätt från början och det var definitivt värt att spendera den engångskostnaden för oss. Vi är extremt glada att vi valde att byta till Automatiseramera och tacksamma för all hjälp och support vi har fått. ”
- VD Gokartcentralen
"Vi anlitade Automatisera Mera för att integrera vårt kassasystem med Fortnox för våra två anläggningar i Kungälv och Göteborg. Automatiseringen av dagskassor har hjälpt oss att minska på revisionskostnaderna. Professionell service och bra utfört arbete med integrationen"
- CEO Hundstil
"HundStil.com:s affärsidé är att erbjuda personlig service och ett sortiment av premiumprodukter till hundar av högsta kvalitet. För att möjliggöra detta krävs en kraftfull e-handel som är funktionell och verktyg som möjliggör smidig administration. Genom integrationen mellan Klarna-Fortnox sparar vi tid och kan fokusera på att leverera värde till våra kunder istället. Vi är mycket nöjda med tjänsten, servicen och värdet Automatisera Mera tillför oss varje månad".