Totalt 0 :- /Månad

Möjlighet finns att köpa till dedikerad Onboarding/installations tjänst till en engångskostnad av 625:- för den som vill slippa det tekniska.
Engångsavgift på 875:- för licens av programvaran debiteras per koppling.

Produktdetaljer

Kopplingen avläser dagligen transaktioner direkt från Stripe kontot och synkar över transaktioner till ekonomiprogrammet.
Integrationen kommer i ekonomiprogrammet att skapa kunden, kundfakturan och inbetalningen samt redovisa för Stripe transaktionsavgifter. Hela flödet är fullt automatiserat och ingen manuell handpåläggning krävs förutom en allmän standard månadsavstämning. 

Integrationen kommer att skapa och bokföra kundfakturor i ekonomiprogrammet för samtliga transaktioner i Stripe kontot, baserat på de bokföringskonto som ni angett i inställingarna i Kundportalen.

Vid utbetalning från Stripe kommer fakturainbetalningen i ekonomprogrammet bokföras på valfritt balanskonto, t.ex 1528 för varje betald order. Ett verifikat i valfri verifikationsserie skapas sedan som lyfter klumpsumman från 1528 Kredit till valfritt utbetalningskonto (exempelvis 1930) Debet vid bankinbetalningen. Detta håller 1930 företagskonto städat och enkel att stämma av, samtidigt som det ger god spårbarhet för vaje order i avstämning/mellankontot 1528.

Installera pluginet en gång, färdigställ konfigurationen, aktivera och låt integrationen sköta den löpande bokföringen och avstämningen framöver.

Kopplingen stödjer inte bara SEK utan även 100 andra valutor samt har fullt stöd för krediter och delkrediter.


*Det är viktigt att notera att integrationer är molnbaserade tjänster som streamar data från en datakälla till en annan. Avvikelser kan förekomma och integrationen är inte ett är inte ett substitut för redovisningspersonal, utan snarare ett verktyg som underlättar och avlastar den manuella löpande bokföringen.

Vanliga frågor

Vår plattform är en brygga mellan ekonomiprogrammet och diverse applikationer. Med en central plattform som kan tala med med system som SOAP,REST API, FTP och XML överförs data till och från ekonomiprogrammet.
Ja, dataintegritet är ytterst viktigt för oss och vi sparar enbart det som behövs för att processa transaktioner. Ingen transaktionsdata lagras i plattformens databas, utan datan streamas enbart mellan de olika programmen.
Det är helt valfritt! Som standard är det en bindningstid på 12 månader men det går även bra att välja bort bindningstiden mot en tilläggskostnad av 75:- / månad.
För Fortnox integrationer ansluter ni er direkt inne i Fortnox App Marknadsplats och får därefter tillgång till er kundportal. För övriga ekonomiprogram köper ni integrationen via vår hemsida och får direkt tillgång till er kundportal efter köpet.
Absolut, vi finns tillgängliga för guidning via mejl under kontorstider samt har telefontider 9.30-12.30 på vardagar. För den som vill slippa det tekniska helt och lämna över installationen till en integrationstekniker så finns det möjlighet att köpa till tjänsten Onboarding Service för 625:-.
Det går utmärkt att länka flera webbutiker till samma Fortnox konto. Priserna gäller per koppling, så om bolaget exempelvis har 3 Klarna ButiksIDn så behöver man 3 Klarna integrationer.

Om Fortnox

Fortnox erbjuder en molnbaserad plattform så att småföretagare och redovisningsföretag kan hantera sin ekonomi och administration effektivt. Det ger också kunder tillgång till finansiella tjänster och företagsförsäkringar. Plattformen är marknadsledande i Sverige och aktien är noterad på NGM Nordic MTF. Fortnox grundades 2001 och har sitt huvudkontor i Växjö.


  • Användarvänligt och lättnavigerad
  • Välutvecklat API - enkelt att skräddarsy kopplingar
  • Säker drift i molnet
Utforska Fortnox

Om oss

Vi är ett IT-företag som tillverkar applikationer, bots, scripts, integrationer och skräddarsydda lösningar som hjälper arbetsplatser att frigöra resurser och tid. Som integrations proffs kan vi erbjuda både färdiga och kundspecifika integrationer som bidrar till effektivare och värdeskapande arbetsprocesser. Välkommen att kontakta oss för en förutsättningslös dialog så kan vi kika på vad vi kan snickra ihop, för att hjälpa just er bolag och personal.

Välkommen att ta kontakt vid frågor!
Tack, ditt meddelande är mottaget!
Hoppsan, något gick snett. Försök igen senare.